Arrow wiki
Advertisement

Birds of Prey is de zeventiende aflevering van het tweede seizoen van Arrow en is de veertigste aflevering van de serie over all. De aflevering werd voor het eerst uitgezonden op 26 maart 2014.

Verhaal[]

Heden[]

Quentin Lance leidt een team politie-agenten die iemand van de maffia moeten inrekenen, maar voor het uit de hand kan lopen grijpen Oliver Queen en Sara Lance als vigilantes in. Ze weten Frank Bertinelli op te pakken, maar Oliver weet dat dan ook weldra diens dochter Helena Bertinelli zal opduiken.

Adam Donner vraagt aan Laurel Lance of ze weer voor het openbaar ministerie wil komen werken en hij heeft meteen een zaak voor haar. Namelijk de zaak van Frank Bertinelli. Laurel besluit de zaak aan te nemen.

Als Helena terugkeert naar Starling City neemt Oliver Roy Harper mee voor de missie, maar Roy raakt door een kogelschot aan zijn hand gewond. Oliver roept hem tot de orde en ze komen erachter dat ze door Helena zijn beetgenomen. Eenmaal terug in de cave is de wond bijna genezen van de mirakuru.

Bij het bezoeken van de raadszaal voor het proces tegen Frank Bertinelli komt de Huntress in actie. Oliver probeert op haar in te praten, maar ondanks dat het gebouw omsingeld is weet ze tijdens het kruisvuur gijzelaars te maken en zet ze de gijzeling in gang. Sara komt als de Canary in actie en weet haar zus te helpen.

Sara besluit ook de rest te gaan helpen en komt daarbij in gevecht met Helena. De laatste wist het gevecht alleen te winnen waarop Oliver contact met haar opneemt. Ze wil haar vader hebben en wil daar Laurel voor teruggeven. Daarop onderneemt Oliver actie. Helena weet het SWAT-team te slim af te zijn en gaat naar het rendez-vous punt van Oliver.

Ze worden echter gevonden door het SWAT-team waarop het gevecht uitbreekt. Sara gaat wederom het gevecht met Helena aan. Laurel weet te voorkomen dat Sara Helena vermoord. Vervolgens weet Quentin haar in te rekenen.

Vijf jaar geleden[]

Gevangen in de Amazo wordt Oliver langzaam gemarteld door de mannen van Slade Wilson. Slade neemt contact met Sara op het vasteland op dat ze Oliver terug kan krijgen als ze een monteur voor motor van het schip naar de Amazo sturen. Ondertussen brandmerkte Slade Oliver ook met een tattoo op zijn rug die hem moet herinneren aan Shado. Sara is ook in actie gekomen en stuurt de gevangen genomen Hendrick Von Arnim terug naar het schip.

Cast[]

Sterrencast[]

Gastcast[]

Externe link[]

Advertisement