Arrow wiki
Advertisement

Broken Dolls is de derde aflevering van het tweede seizoen van Arrow en is de zesentwintigste aflevering over all. De aflevering werd voor het eerst uitgezonden op 23 oktober 2013.

Plot[]

Heden[]

The Hood is omsingelt door soldaten in het kantoor van Laurel Lance, maar wordt gered door een blonde verschijning die er even snel vandoor ging als ze kwam. Hij zet zijn team aan de slag om de onbekende op te sporen en ook Roy Harper.

In een parkeergarage wordt een lijk aangetroffen die als een pop is opgemaakt en blijkt het werk te zijn van de ontsnapte gevangene Barton Mathis die gevangen zat in Iron Heights Prison. Quentin Lance wil meehelpen met de zaak oplossen, omdat hij Mathis de eerste keer ook had kunnen opsporen, maar hij wordt door zijn meerdere van de zaak gehouden. Om toch iets aan de zaak te doen besluit hij The Hood in te lichten.

Met zijn tweeën benaderen ze de advocaat van Mathis om achter de verblijfplaats van de Poppenmaker te komen en deze leidt hen naar het Bisque Museum. In een kamertje aldaar staat een telefoon waarop ze gebeld worden door de Poppenmaker die bezig is met zijn nieuwste slachtoffer. Vervolgens weten ze met een inbraak in het lab achter de gemene deler van de slachtoffers te komen.

Het onderzoek van Roy brengt hem in contact met Cindy die om zou gaan met de mysterieuze blondine. Zij wil echter met hem hier niet over in gesprek gaan en slaat op de vlucht. Royu achtervolgt haar en weet haar bij te halen. Hij wordt echter door haar neergeslagen en komt vervolgens wakker in het bijzijn van de blondine.

Felicity Smoak besluit zich op te offeren om Mathis uit de tent te lokken. Die inderdaad achter haar aangaat, als hij haar probeert mee te nemen komen Oliver en Quentin in actie. De politie komt er al snel aan, maar ze arresteren Quentin ook wegens belemmering. Laurel weet hem echter weer vrij te krijgen.

De zaak tegen Moira Queen speelt echter ook en de openbaar aanklager, Adam Donner, van de stad wil dat ze de doodstraf krijgt.

Quentin en Laurel zijn echter de nieuwe slachtoffers van Mathis, maar het busje van Metamorpho Chemical verraadt zijn verblijfplaats. Hij laat Quentin toekijken hoe hij Laurel onder handen neemt. Oliver is echter net op tijd en weet Laurel te redden. Ook de gemaskerde blondine duikt op en zij vermoord ten slotte Mathis. Zowel Quentin als Laurel zijn hem

Vijf jaar geleden[]

Oliver gaat samen met Slade Wilson verder op onderzoek op het eiland en na een lange beklimming zien ze voor de kust van het eiland een schip liggen dat het vliegtuig onder vuur neemt. Bij de bombardementen raken ze beide bewusteloos en worden ze gevangen genomen.

Cast[]

Sterrencast[]

Gastcast[]

Overige cast[]

Externe links[]

Advertisement