Arrow wiki
Advertisement

Burned is de tiende aflevering van het eerste seizoen van Arrow. De aflevering werd voor het eerst uitgezonden op 16 januari 2013.

Plot[]

Heden[]

In een gebouw in Star City woedt een brand en terwijl de brand door de brandweer wordt geblust wordt een van de brandweermannen in brand gestoken. Ondertussen traint Oliver Queen harder dan ooit te voren om het op te nemen tegen de Dark Archer en twijfelt hij over het pad dat hij moet volgen als The Hood, maar door de vermissing van Walter Steele besluit hij wat meer tijd met zijn familie door te brengen.

Hij probeert zijn moeder op te beuren wat niet echt lukt, maar hij heeft het wel gezellig met zijn zusje. Tegelijkertijd klopt Joanna De La Vega bij Laurel aan in de overtuiging dat haar broer vermoord is en vraagt haar om hulp. Ze besluit uiteindelijk de hulp van The Hood in te schakelen als haar vader weigert te helpen.

Queen Consolidated benaderde door het verdwijnen van Walter Moira Queen om als nieuwe CEO op te treden, maar deze wees dat af. De brandweermannenmoordenaar staat weer op het punt om toe te slaan, echter The Hood weet hem te vinden en gaan het gevecht aan. Toch weet de man te ontsnappen.

Met de benefietavond voor de brandweer gaat de nieuwe club van Oliver, Verdant, open. Het feest wordt bruut verstoord door de komst van Garfield Lynns. Oliver besluit om meteen als The Hood in actie te komen. Hij spaart hem, maar Lynns pleegt zelfmoord.

Aan het einde van de aflevering besluit Oliver om op jacht te gaan met De Lijst.

Vijf jaar geleden[]

Na zijn ontsnapping probeert Oliver te overleven op het eiland. Hij wordt toch nog steeds op de hielen gezeten door een van de soldaten van Edward Fyers. Hij gaat het gevecht met hem aan en weet hem per ongeluk tijdens een val te doden. Hij trekt diens kleren aan en besluit opzoek te gaan naar Yao Fei.

Cast[]

Sterrencast[]

Gastcast[]

Externe links[]

Advertisement