Arrow wiki
Advertisement

City of Blood is de eenentwintigste aflevering van het tweede seizoen van Arrow en is de 44ste aflevering over all. De aflevering werd voor het eerst uitgezonden op 30 april 2014.

Plot[]

Heden[]

Sebastian Blood wordt tijdens de begrafenis van Moira Queen ingezworen als de nieuwe burgemeester van Starling City. Oliver Queen is echter niet op de begrafenis aanwezig, de rest van zijn familie en vrienden wel, maar ook Isabel Rochev is aanwezig bij de condoleance.

Ondanks alles heeft Laurel Lance nog steeds haar vraagtekens over Sebastian Blood en ze gaat hiermee naar haar vader. Diggle weet geen contact te krijgen met Oliver die compleet van de radar lijkt te zijn verdwenen. Daarop besluiten A.R.G.U.S. in te schakelen om hem te vinden.

Rochev probeert Thea Queen uit Verdant te zetten omdat het nu eigendom van haar is. Laurel bezoekt Blood en weet zijn kantoor te buggen waardoor ze zijn computer kunnen hacken. Uiteindelijk blijkt Oliver nog steeds in Starling City te zijn. Deze verwijt zichzelf nog steeds dat hij alles had kunnen voorkomen.

Als Oliver zich op de pier wil uitleveren wordt hij door zijn vrienden gered. Hij komt bij in de Arrowcave waar ook Laurel is, die inmiddels van zijn geheim op de hoogte is. Zij geeft Oliver een peptalk en dat ze wil dat hij door vecht tegen Slade Wilson.

In een poging iets te weten te komen kidnapt Team Arrow de bodyguard Clinton Hogue. Doordat Felicity Smoak instaat was zijn tegoeden over te boeken. Ondertussen heeft Oliver een ontmoeting met Sebastian Blood waar hij zijn kaarten op tafel legt. Vervolgens gaat hij samen met zijn team het opnemen tegen het leger van Slade.

Hun plan loopt niet helemaal zoals gepland en het leger gaat in de aanval over. Zo breekt er onder meer een gevecht uit bij de SCPD en op het vliegveld.

Vijf jaar geleden[]

Oliver, Sara Lance en de rest vinden de Japanse onderzeeër. Anatoly Knyazev is instaat om de oude onderzeeër weer aan de praat te krijgen. Peter was bereid zichzelf op te offeren voor de rest zodat ze weg konden.

Cast[]

Sterrencast[]

Gastcast[]

Quotes[]

Laurel Lance: "This city needs the Arrow."

Externe links[]

Advertisement