Arrow wiki
Advertisement

City of Heroes is de eerste aflevering van het tweede seizoen van Arrow en is de vierentwintigste aflevering over all. De aflevering werd voor het eerst uitgezonden op 9 oktober 2013.

Plot[]

Heden[]

Oliver Queen is teruggekeerd op het eiland Lian Yu waar Felicity Smoak en John Diggle hem na een lange zoektocht weten te vinden. Ze vragen hem om terug te keren naar Star City om er voor zijn familie en zijn bedrijf te zijn. Ze weten hem toch te overtuigen om terug te keren naar zijn geboortestad.

De chaos in de Glades is alleen maar vergroot door de aardbeving. Na zijn terugkomst bereidde Oliver zich voor op zijn gevecht om Queen Consolidated uit de handen van Stellmoor International en Isabel Rochev te houden. Als eerste brengt hij een bezoek aan zijn zusje Thea en diens vriend Roy Harper.

Ondertussen is Laurel Lance gaan werken voor de openbare aanklager van de stad. Ze is getuige hoe tijdens een bijeenkomst in het stadhuis de burgemeester wordt vermoord door een paar gemaskerde mannen die zichzelf The Hoods noemen. Direct na het voorval zoekt Oliver haar op om haar gerust te stellen.

Vervolgens probeert John Oliver zo ver te krijgen dat hij zijn taak als vigilante weer oppakt, maar Oliver weigert dat te doen. In zijn onderhoud met Rochev de volgende dag wordt hem duidelijk gemaakt dat het einde in zicht is voor Queens Consolidated, maar Oliver weigert zich hier bij neer te leggen.

Tijdens hun gesprek worden ze aangevallen door The Hoods. Door de tussenkomst van Diggle weten ze te ontsnappen aan de moordenaars. Opnieuw proberen ze Oliver te overtuigen om weer zijn hoed op te pakken, maar hij bekend aan hem dat hij sinds de dood van Tommy geen doden meer wil maken.

Ook bezoek Oliver zijn moeder in Iron Heights Prison en zij waarschuwt hem voor Rochev. Maar ook in Verdant duiken The Hoods op. Daar probeert Roy het eigenhandig op te nemen tegen de aanvallers waarop zij Thea ontvoeren. Hierdoor gaat Oliver uiteindelijk toch overstag om de hoed weer op te zetten. Hij krijgt van Felicity een nieuwe boog om zijn werk mee te doen.

Oliver weet The Hoods op te sporen in een kerk in de Glades en weet een aantal van hen daar uit te schakelen en levert hen in bij politieagent Quentin Lance. Vervolgens weet hij met de hulp van Walter Steele zijn bedrijf voorlopig uit de handen van Rochev te houden.

Tijdens een nachtelijk straatgevecht wordt Roy gered door een onbekende, blonde, gemaskerde vigilante.

Vijf jaar geleden[]

Nadat ze er in waren geslaagd om Edward Fyers tegen te houden en te doden ging Oliver door met zijn training onder leiding van Slade Wilson. Vijf maanden nadien detecteren ze nieuwe soldaten op het eiland. De onbekenden weten Shado gevangen te nemen waarop Oliver en Slade achter hun aan gaan. In een vlaag van woede vermoord Oliver de ondervrager van Shado.

Cast[]

Sterrencast[]

Gastcast[]

Externe link[]

Advertisement