Arrow wiki
Advertisement

Clyde Mardon was een bankovervaller en een metamens. Hij was de jongere broer van Mark Mardon.

Biografie[]

Clyde Mardon en zijn broer Mark verdienden hun geld door het overvallen van banken. Op de dag van de Explosie van de deeltjesversneller overvielen ze een bank en vluchtten ze weg met hun Mustang. De auto werd geïdentificeerd door Barry Allen waardoor Joe West en Fred Chyre die avond de broers konden vinden bij een boerderij aan de rand van de stad. Er ontstond een vuurgevecht met de politie waarbij Clyde Mardon Chyre wist te doden. Hij ontsnapte samen met zijn broer in een klein vliegtuigje, maar deze werd door de bliksem getroffen die was ontstaan door de explosie van de deeltjesversneller. De politie verkeerde daarop in de waan dat de broers waren overleden.[1]

Mardon verkreeg bij het inslaan van de bliksem bovenmenselijke krachten. Zo kon hij het weer beïnvloeden en een mist creëren. Met deze nieuwe kracht overviel hij enkele banken waaronder de Gold City Bank. Een van de bankmedewerkers kon Mardon identificeren waardoor West en Thawne hem weer opzochten bij de boerderij. Hier ontstak hij in razernij en creëerde hij een windhoos. De Flash wist de windhoos te vernietigen en hierop probeerde Mardon hem te doden, maar voor hij dat kon werd hij gedood door Joe West.[1]

Bronnen en referenties[]

  1. 1,0 1,1 Pilot
Advertisement