Arrow wiki
Advertisement

Dead to Rights is de zestiende aflevering van het eerste seizoen van Arrow. De aflevering werd voor het eerst uitgezonden op 27 februari 2013.

Plot[]

Heden[]

Op de heliport weet Oliver Queen de huurmoordenaar Guillermo Barrera uit te schakelen en hij neemt diens telefoon mee die gekraakt moet worden voor nadere informatie. Vervolgens gaat hij met McKenna Hall naar de verjaardag van zijn vriend Tommy en daar verschijnt plotseling ook Malcolm Merlyn. Tommy zit echter niet op diens gezelschap te wachten.

De volgende dag gaan Oliver en Tommy samen uit eten bij het Chinese Restaurant de Jade Dragon en praten ze over diens vader, maar ook over Olivers vader. Hij excuseert zich vervolgens even om de maffia achter in de zaak aan te pakken.

Tommy besluit toch om naar de awardshow van zijn vader te gaan. Felicity Smoak weet de code uiteindelijk te kraken en ze komen erachter dat Malcolm het beoogde slachtoffer was.

De Chinese Triade slaat toe, maar Malcolm gaat opzoek naar zijn zoon. The Hood weet hen tijdelijk in veiligheid te brengen en raakt hij slaags met Chien Na Wei. In zijn appartement laat Malcolm zijn paniek/wapenkamer aan Tommy zien, maar Floyd Lawton weet Malcolm te raken.

Oliver bereikt het appartement en komt er achter dat Malcolm vergiftigd is met Curare. In een poging om Tommy's vertrouwen te winnen laat hij zijn capuchon vallen. Voordat Malcolm bijkomt is Oliver alweer verdwenen. Hij wordt vervolgens naar het Starling General Hospital gebracht.

Ook Moira Queen bezoekt Malcolm in het ziekenhuis en zij krijgt de opdracht om de verrader in hun midden op te sporen. Op de gang spreken Tommy en Oliver elkaar en tommy loopt uiteindelijk weg.

De moeder van Laurel Lance zoek haat op met het nieuws dat ze Sara heeft gezien.

Vijf jaar geleden[]

Olivers training bij Slade Wilson gaat onverminderd door, maar Oliver denkt dat hij in staat is om de radio van het vliegtuig te maken. Hij slaagt daarin en horen de crew van een vliegtuig, maar ze slagen er niet in om er contact mee te maken. Oliver gaat vervolgens met Slade weer op onderzoek bij het kamp van Edward Fyers en vinden daar een luchtschutsysteem.

Cast[]

Sterrencast[]

Gastcast[]

Externe links[]

Advertisement