Arrow wiki
Advertisement

Heir to the Demon is de dertiende aflevering van het tweede seizoen van Arrow en de zesendertigste over all. De aflevering werd voor het eerst uitgezonden op 5 februari 2014.

Plot[]

Heden[]

De Familie Queen wordt bijgepraat over de te voeren campagnestrategie voor de verkiezing van Moira Queen. Felicity Smoak spreekt Walter Steele aan over het feit dat het geld van Tempest werd gebruikt, maar die wist nergens iets van. Oliver wordt vervolgens weggeroepen omdat Laurel Lance in het ziekenhuis ligt.

Sara Lance zoekt haar vader op in de bar, maar als ze onderweg naar huis wordt ze opgezocht door Nyssa al Ghul, de dochter van Ra's al Ghul, die haar mee naar huis wil nemen. Sara besluit echter om niet met haar geliefde mee terug naar Nanda Parbat te gaan.

Felicity komt er achter dat het geld van Tempest is overgemaakt aan dokter Gill en komt zo achter het ouderschap van Thea. Ze besluit Moira hiermee te confronteren. Moira probeert haar echter te overtuigen om het geheim te houden voor haar eigen bestwil.

Uit het bloedonderzoek van Laurel blijkt dat ze vergiftigd is door de League of Assassins. In het ziekenhuis wordt vervolgens Dinah Lance ontvoert en Oliver gaat er samen met Sara op af, maar ze slagen er niet in de bus met Dinah erin te achterhalen. De League blijft hen achterna zitten, maar ze komen geen stap verder.

Als Sara er in haar eentje van door is om het tegen Nyssa op te nemen. Dinah herkent haar dochter als ze komt, maar de hereniging is maar kort. Sara heeft echter vergif ingenomen, maar Oliver arriveert en gaat met Nyssa het gevecht aan. Hij weet vervolgens Sara te redden van het dodelijke vergif. Nyssa besluit daarop om haar te laten gaan.

Laurel arriveert kort daarna en herkent ook haar zus. De hereniging in de familie Lance is niet al te hartelijk door de kwade dronk en oude gevoelens van Laurel.

Zes jaar geleden[]

Sara hoort van haar oudere zus dat ze met Oliver wil gaan samenwonen, maar zonder dat Laurel het weet heeft Sara contact met hem. Zonder dat ze het weet gaat Sara mee op de boottrip op The Queen's Gambit. Na een bezoek van Moira leert ze echter ook dat haar zusje mee was.

Cast[]

Sterrencast[]

Gastcast[]

Externe link[]

Advertisement