Arrow wiki
Advertisement

Helena Bertinelli, ook bekend als The Huntress, is de dochter van maffiabaas Frank Bertinelli en is een vigilante.

Biografie[]

Helena Bertinelli was verloofd met Michael Staton en zonder dat haar vader het wist verzamelde ze over hem info voor de FBI. Michael werd echter aangetroffen met deze informatie en werd daarom vermoord. Hierop begon Helena een jacht op de werknemers van haar vader en schakelde hen één voor één uit.[1]

Bij een van die aanvallen vestigde ze de aandacht van The Hood op zich en na een bezoek van Oliver Queen gingen ze samen met elkaar daten. Nadat ze later beiden werden ontvoerd door Nick Salvati kwamen ze achter hun beiden geheime identiteiten.[1]

Oliver besloot daarop haar te trainen en gezamenlijk pakten ze ook Anthony Venza aan, maar door hun verschil van mening maakten ze het uit. Vervolgens vermoordde Helena Zhishan zodat de Chinese Triade achter haar vader aan zou gaan. Toen ze hem ook probeerde te vermoorden werd ze gestopt door Oliver en verliet ze de stad.[2]

Ze verbleef vervolgens enige tijd in Europa voordat ze terugkeerde naar Starling City toen ze hoorde dat haar vader voor de FBI ging getuigen en een nieuwe identiteit zou krijgen. Van diens advocaat Gus Sabatoni krijgt ze geen informatie en vervolgens zet Helena Oliver onder druk hem te laten meewerken. Aanvankelijk wordt ze opgepakt door de politie, maar ze wordt door Oliver bevrijd en krijgt van hem een nieuwe identiteit. Toch weet ze achter de locatie van haar vader te komen waar ze echter in gevecht raakt met Oliver. Ze verwondt daar McKenna Hall voor ze het hazenpad kiest.[3]

Als haar vader wederom wordt opgepakt keert Helena terug naar Starling City en wist daarbij Oliver Queen voor de gek te houden. Ze viel vervolgens haar vader aan in het gebouw van het OM, maar ze was het toesnellende SWAT-team de baas waarop ze de aanwezigen gijzelden om haar vader in handen te krijgen. Uiteindelijk zette ze Laurel Lance in om haar te ruilen tegen haar vader waar Oliver mee akkoord ging. Bij de ruiling werd ze aangevallen door de Canary die wist te verslaan. Oliver wist te voorkomen dat Helena vermoord zou worden en werd daarop in de boeien geslagen.[4]

Bronnen en referenties[]

Advertisement