Arrow wiki
Advertisement

Identity is de tweede aflevering van het tweede seizoen van Arrow en is de vijfentwintigste aflevering over all. De aflevering werd voor het eerst uitgezonden op 16 oktober 2013.

Plot[]

Heden[]

Door het toedoen van Roy Harper weet hij een gewapende overval op een transport te voorkomen, maar daarna komen de overvaller achter hem aan. Toch wordt de truck met de hulp van Chien Na Wei gestolen. Roy wordt echter opgepakt door de SCPD.

Laurel Lance is ervan overtuigd en dat de Hood tegengehouden moet worden en Oliver Queen probeert Roy ervan te overtuigen niet voor eigen rechtertje te spelen maar hij hoort van hem wel dat er medicijnen voor het ziekenhuis worden gestolen.

Bij het ziekenhuis ontmoet Oliver Queen wethouder Sebastian Blood die hem confronteert met het leed dat zijn familie heeft aangericht voor de stad en de aanwezige menigte keert zich tegen hem waarop hij snel terugkeert naar kantoor.

Bij het voorkomen van een nieuwe overval komt hij Chien Na Wei tegen met een nieuwe handlanger. Als de politie komt weet Oliver te ontkomen, maar hij loopt wel een kogelwond op. Op zijn werk nodigt hij Blood uit voor een onderhoud en besluit hij samen met hem de Glades te gaan helpen.

The Hood brengt die nacht ook een bezoek aan Laurel die hem verantwoordelijk houdt voor de dood van Tommy Merlyn. Bij de benefiet voor het ziekenhuis van de Glades die avond loopt Laurel Blood tegen het lijf, maar als Oliver ervoor kiest om de criminaliteit te bestrijden valt Blood hem alsnog publiekelijk aan.

Na een moeizaam gevecht weet hij de Bronze Tiger in een gevecht te verslaan en de medicijnen met behulp van John Diggle veilig te stellen. Vervolgens zoekt hij contact met Roy en rekruteert hij hem als zijn spion in de Glades. Als hij Lauel weer opzoekt roept zij de hulp in van de politie.

Vijf jaar geleden[]

Op Lian Yu wordt de band tussen Oliver en Shado steeds inniger, tot ergernis van Slade Wilson. Ze vinden de plek waar de onbekende soldaten naar opzoek waren en vinden in een grot de misvormde lichamen van Japanse soldaten.

Cast[]

Sterrencast[]

Gastcast[]

Externe links[]

Advertisement