Arrow wiki
Advertisement

Keep Your Enemies Closer is de zesde aflevering van het tweede seizoen van Arrow en de negenentwintigste aflevering over all. De aflevering werd voor het eerst uitgezonden op 13 november 2013.

Plot[]

Heden[]

Oliver Queen heeft ruzie met Isabel Rochev aangaande zijn wegblijven bij de aandeelhoudersvergaderingen, maar hij wordt gestoord door Felicity Smoak die hem nodig heeft om de valsemunters op te pakken die ze op het spoor zijn gekomen met behulp van Roy Harper. Met behulp van Diggle en Harper weet hij hen te verslaan, maar Diggle wordt door iemand ontvoerd.

Zijn ontvoerder blijkt Amanda Waller te zijn van A.R.G.U.S. en van haar hoort Diggle dat Lyla Michaels in Moskou vermist is geraakt bij het zoeken naar Floyd Lawton. Waller is op de hoogte van de nachtelijke activiteiten van hem en Oliver en wil hem in Moskou inzetten om Lyla naar huis te brengen.

John stelt Oliver en Felicity op de hoogte van zijn plannen, maar Oliver besluit hem te gaan helpen. Als ze met het vliegtuig willen vertrekken naar Moskou duikt Rochev op en gaat ze met hen mee. Bij aankomst zoekt Oliver contact op met de Russische maffia, de SoIntsevkaya Bratva van Anatoly Knyazev.

In Verdant wordt Thea Queen aangesproken door advocate Jean Loring dat ze haar relatie met Roy moet verbreken voor het proces van haar moeder. Thea besluit het daarom uit te maken, maar bij een bezoek aan haar moeder komt het toch nog goed.

Diggle besluit als gevangene naar de goelag Koshmar te gaan en Lyla te helpen met uitbreken. Oliver weet in de tussentijd aan een militaire truck te komen voor de bevrijding en probeert hij te binden met Rochev en belanden ze zelf met elkaar in bed.

John moet vechten om te overleven in de goelag en vervolgens beland hij in een ruimte met Lawton, maar wordt hij bevrijd door de omgekochte bewaker. Lawton weet waar Michaels is, maar eist dat Diggle hem meeneemt. Ze weten haar te vinden en de ontsnapping wordt in gang gezet en weten ze te ontkomen uit de goelag. Diggle probeert vervolgens Lawton te executeren, maar deze verteld hem dat hij Andy vermoordde in opdracht van H.I.V.E..

Vijf jaar geleden[]

Oliver wordt geconfronteerd met de nog levende Sara Lance en wordt vervolgens ondervraagd door Anthony Ivo over een Japanse onderzeeër en de Mirakuru van de Japanners. Sara haalt Oliver uit de kooi om via de radio contact te zoeken met zijn vrienden, maar het was een trucje van Ivo en moet van hem terug naar het eiland.

Ondertussen verpleegt Shado de gewonde Slade Wilson, wiens halve gezicht verbrand is bij het bombardement.

Cast[]

Sterrencast[]

Gastcast[]

Overige cast[]

Externe link[]

Advertisement