Arrow wiki
Advertisement

League of Assassins is de vijfde aflevering van het tweede seizoen van Arrow en is de achtentwintigste aflevering over all. De aflevering werd voor het eerst uitgezonden op 6 november 2013.

Plot[]

Heden[]

In Iron Heights Prison eist de advocate van Moira Queen dat Laurel Lance van de zaak gehaald wordt wegens haar emotionele verbondenheid met de zaak. Adam Donner heeft ook een aanbod voor Moira: namelijk een levenslange gevangenisstraf als ze bekend, als ze er niet op ingaat riskeert ze de doodstraf. Oliver Queen probeert op Laurel in te praten, maar slaagt daar niet in.

Oliver probeert het met Sara te hebben waarom ze niet naar haar familie gaat, maar terwijl ze in gesprek zijn valt een gemaskerde krijger de Queen Mansion binnen. Ze gaan met zijn tweeën het gevecht aan, maar de krijger weet te ontkomen. Oliver neemt haar daarop mee naar zijn cave en stelt haar voor aan Felicity en John. Sara bekend daar dat de krijger achter haar aanzit en vertelt hen over de League of Assassins, dat ze getraind is op Nanda Parbat en trouw aan hen was.

Moira besluit om de deal aan te nemen waar haar kinderen niet blij mee zijn, Thea loopt zelfs boos weg. Oliver weet dat zijn moeder iets achter houdt, maar hij krijgt niks te horen. Ondertussen heeft Felicity de uitvalsbasis van de moordenaar gevonden waar Oliver op af gaat. Ook Al Ow-Al heeft zijn eigen broeders meegenomen waarop Sara en Oliver terugkeerden naar hun uitvalsbasis.

Midden op straat wordt Quentin Lance door zijn dood gewaande dochter aangesproken en sluiten ze zich elkaar in de armen en praten ze een beetje bij in de kroeg. Oliver heeft in de tussentijd Laurel opgevangen, maar bij thuiskomst is de deur open. Als Laurel en Quentin bij haar hide-out aankomen worden ze opgewacht door Al Owal en ze probeert hen uit te schakelen. Met de hulp van Oliver slaagt ze hier in.

Thea en Oliver zoeken hun moeder weer op en proberen haar over te halen haar geheimen aan hen op te biechten en daarop besluit ze niet langer op het aanbod van Donner in te gaan.

Zes jaar geleden[]

Sara Lance bevind zich samen met Oliver aan boord van The Queen's Gambit, maar ze raken elkaar kwijt tijdens de storm en de scheepsramp die volgen. Ze wordt uit zee gevist door een andere boot en wordt daar in een kooi gestopt met de andere gevangenen. Sara wordt uiteindelijk opgevangen door Anthony Ivo en hij vraagt haar om hulp.

Cast[]

Sterrencast[]

Gastcast[]

Externe link[]

Advertisement