Arrow wiki
Advertisement
Mirakuru

Mirakuru

Mirakuru (Japans: ミラクル) is een serum dat door de Japanners gedurende de Tweede Wereldoorlog werd ontwikkeld. Het middel kan voor versterkte fysieke eigenschappen van de mens zorgen.

Geschiedenis[]

In de wapenwedloop tijdens de Tweede Wereldoorlog waren de Japanners druk bezig met een middel om supersoldaten te creëren. Ze vonden het Mirakuru uit, maar aan het einde van de oorlog ging de enige dosis die ze hadden verloren in een onderzeeër in een eilandenketen in de Oost-Chinese Zee.[1]

Dokter Anthony Ivo kwam op het spoor van de Mirakuru en vond aanwijzingen dat het op het eiland Lian Yu bevond. Volgens eigen zeggen wilde hij het middel gebruiken om de mensheid te redden.[1] Slade Wilson wordt noodgedwongen geïnjecteerd met het spul tijdens zijn verblijf op het eiland die hem nieuwe supermenselijke krachten verschaft.[2] Wel was Anthony Ivo in staat om een geneesmiddel van het mirakuru te ontwikkelen.[3]

Toen Slade Wilson in 2014 naar Starling City kwam begon hij met het reproduceren van het mirakuru door gebruik te maken van zijn eigen bloed. Zo gebruikte hij het mirakuru onder meer bij ontsnapte gevangenen.[3] In opdracht van Oliver Queen maakte S.T.A.R. Labs in 2014 een nieuw geneesmiddel voor het mirakuru.[4] Met behulp van dit antigif was Oliver instaat het leger van Slade Wilson en hem te stoppen.[5]

Bekende gebruikers[]

Bronnen en referenties[]

Advertisement