Arrow wiki
Advertisement

Pilot is de allereerste aflevering van het eerste seizoen van The Flash. De aflevering werd voor het eerst uitgezonden op 7 oktober 2014.

Verhaal[]

Veertien jaar geleden[]

De jonge Barry Allen wordt in elkaar geslagen door een paar pestkoppen op school en wordt bij hem thuis opgevangen door zijn ouders. Later die avond hoort hij geluiden en zag hij hoe zijn moeder door een gele flits werd aangevallen. Hij belandde vervolgens aan de andere kant van de wijk. Zijn vader werd vervolgens aangeklaagd voor moord en draaide de bak in.

Heden[]

Barry Allen wordt naar een bankoverval geroepen waar hij te laat komt, maar Joe West weet hem te redden. Hij weet de vluchtauto van de daders te identificeren en blijft aan de zaak werken in zijn kantoor bij de CCPD. Hij wist de mogelijke plekken waar de daders zich op konden houden te vinden en ging vervolgens met Iris West naar het evenement bij S.T.A.R. Labs.

Barry is getuige van de speech van Harrison Wells, maar ze worden gestoord door een zakkenroller die de laptop van Barry steelt. De dief wordt echter staande gehouden door Eddie Thawne. Barry gaat naar zijn kantoor en volgt daar de gebeurtenissen bij S.T.A.R. Labs waar het een en ander mis gaat. Hij ziet hoe de deeltjesversneller ontploft en terwijl hij onder het dakraam staat wordt hij getroffen door de bliksem.

Hij wordt daarop naar het ziekenhuis gebracht en komt in een coma terecht. Na negen maanden komt hij bij in S.T.A.R. Labs. Harrison Wells had de toestemming gekregen om Barry te stabiliseren nadat ze in het ziekenhuis zijn hartslag niet konden normaliseren. Nadat hij is bijgekomen gaat hij naar CC Jitters en weet daar Iris te verrassen.

Joe en Eddie gaan op een bankoverval af, maar Barry ziet rare dingen en begint snel te bewegen. Hij gaat rennen en merkt dat hij super hard kan rennen. Met de hulp van de mensen bij S.T.A.R. Labs begint hij te trainen. Als hij met Iris op straat is wordt hij bijna aangereden door een van de overvallers en Barry besluit te handelen. Barry ziet dan de mist die Clyde Mardon creëert en weet zo te ontkomen.

Barry vertelt Joe dat hij Mardon herkende, maar Joe weigert hem te geloven en zegt tegen Barry dat hij de dingen moet zien zoals ze zijn. Barry leert van Wells dat er meerdere metamensen in Central City rondlopen. Hij zoekt de raad op van Oliver Queen en deze geeft hem het advies om iets beters te zijn dan een burgerwacht en een voorbeeld te worden.

Cisco Ramon presenteert vervolgens aan Barry het Flashpak en besluit hij om Mardon te gaan zoeken. Ondertussen proberen Joe en Eddie Mardon tegen te houden, maar ze weten zijn toorn te ontsteken. Ze zijn getuige van de komst van de Flash en deze weet de tornado van Mardon te stoppen. Joe herkent hem en biedt later zijn excuses aan vanwege dat hij hem niet geloofde.

Hij bezoekt vervolgens zijn vader in Iron Heights Prison die blij is hem te zien. Hij belooft zijn vader dat hij zijn vaders naam zal zuiveren.

Cast[]

Sterrencast[]

Gastcast[]

Soundtrack[]

  • Lady Gaga - Poker Face

Externe link[]

Advertisement