Arrow wiki
Advertisement

Sacrifice is de drieëntwintigste en tevens de laatste aflevering van het eerste seizoen van Arrow. De aflevering werd voor het eerst uitgezonden op 15 mei 2013.

Plot[]

Heden[]

Oliver Queen wordt door Malcolm Merlyn in een kelder gevangen gehouden waar Malcolm enige tijd met hem praat. Als hij alleen is weet hij zich te bevrijden, zijn bewakers uit te schakelen en wordt hij gevonden door John Diggle.

Felicity wordt door Quentin Lance meegenomen voor een verhoor op het politiebureau over haar betrokkenheid bij The Hood. Hij wordt echter door The Hood gebeld die hem op de hoogte stelt van de plannen van Merlyn met betrekking tot de Glades. Als Quentin actie wil gaan ondernemen en vertelt wie zijn bron is wordt hij door Frank Pike geschorst.

Team Arrow komt er achter dat het aardbevingsapparaat zich in het oude metrostelsel van de stad bevind, maar tegelijkertijd houdt Moira Queen een persconferentie waarin ze kenbaar maakt dat ze betrokken is bij The Undertaking en welk gevaar dat voor de Glades is.

Als de politie Malcolm komt halen verzet hij zich en weet hij de agenten te doden. Oliver en Diggle gaan achter Merlyn aan terwijl Felicity en Quentin het apparaat proberen te ontwapenen. Ze vinden Malcolm in zijn geheime wapenkamer waar Oliver met hem het gevecht aan gaat. Diggle raakt hier bij gewond waarop Oliver het in zijn eentje tegen hem moet opnemen.

Uiteindelijk weet Oliver Malcolm met een pijl te doorboren en zo te doden. Ondertussen is Quentin Lance succesvol in het uitschakelen van het apparaat. Oliber leert echter dat er twee apparaten zijn en dit apparaat weet de helft van de Glades plat te leggen.

Het gebouw van de CNRI stort in waar Tommy Laurel bevrijdt, maar hierbij raakt hijzelf bekneld. Oliver vindt zijn stervende vriend en Tommy sterft vervolgens in zijn armen.

Vijf jaar geleden[]

Edward Fyers is druk bezig met de voorbereidingen voor het neerhalen van het vliegtuig. Oliver weet los te komen en de anderen te bevrijden waarop ze het gevecht aangaan, maar ze weten niet te voorkomen dat er een raket wordt afgevuurd op het vliegtuig. Ze weten net op tijd de raket te herprogrammeren en zo een bloedbad te voorkomen, maar de raket slaat in het kamp van Fyers in. Fyers weet het te overleven, maar Oliver weet hem te doden met pijl en boog.

Cast[]

Sterrencast[]

Gastcast[]

Externe link[]

Advertisement