Arrow wiki
Advertisement

Sebastian Blood was wethouder en burgemeester van de stad Star City.

Biografie[]

Vroege leven[]

Als jong kind vermoordde Sebastian Blood zijn dronken vader en liet vervolgens zijn moeder opdraaien voor de moord. Ze werd weggestopt in het gesticht van St. Walker's Hospital en Sebastian groeide op als wees in een weeshuis waar eerwaarde Cyrus Gold leerde kennen.[1] Als kind werd hij regelmatig geplaagd door nachtmerries over zijn vader.[2]

Wethouder[]

In de nasleep van The Undertaking maakte Sebastian Blood zich hard voor de wederopbouw van de Glades waardoor hij veel aanzien kreeg. Hij richtte zijn pijlen met namen op Oliver Queen en zijn familie omdat hij van mening was dat zij schuldig waren aan het bloedbad.[3] Samen met Oliver coördineerde hij vervolgens de "money for guns"-campagne. Oliver redde hierbij bij een moordaanslag van de trawanten van Xavier Reed. Na de uitschakeling van Reed neemt hij hem mee en injecteert hem met mirakuru in de gedaante van Brother Blood.[4]

Als hij hoort dat Laurel Lance dicht bij zijn geheime waarheid komt bezoekt hij zijn moeder in St. Walker's en jaagt haar met zijn masker de stuipen op het lijf waardoor ze overlijd. Ondertussen zorgt hij ervoor dat Daily geïdentificeerd wordt als Brother Blood door zijn vijanden, zodat hij niet langer verdacht wordt. Toch was zijn baad, Slade Wilson, niet tevreden over zijn optreden.[5]

Tijdens de burgemeesterscampagne liep Sebastian Blood in de peilingen achter op Moira Queen. In de hoop iets te redden blies hij het verkiezingsdebat af wegens de ontvoering van Thea Queen, waar hij zelf bij betrokken was.[6] Hij was aanvankelijk blij toen Moira Queen bij hem aankondigde dat ze uit de race zou stappen, maar toen ze toch besloot dat niet te doen was zijn teleurstelling groot.[7]

Na de dood van Moira Queen werd hij verkozen tot burgemeester en kon hij vanuit die positie het plan van Slade Wilson ten uitvoer brengen. Als Brother Blood had hij de leiding over het leger van Slade.[8]

Burgemeester[]

Direct na zijn verkiezing als burgemeester kreeg hij te maken met de aanvallen in de stad van Slade's leger. Kate Spencer wilde dat Blood de Nationale Garde inschakelde, maar hij weigerde dit te doen. Toen zij voor zijn neus werd vermoord door een soldaat kreeg hij spijt van keuzes. Hij confronteerde Slade hiermee, maar deze wilde van geen wijken nemen. Hierop nam hij het geneesmiddel van het mirakuru mee. Sebastian overhandigde deze aan Oliver en beloofde dat hij de stad beter zou maken. Kort daarop vond Isabel Rochev hem zonder het middel waarop zij hem doodde door haar twee katana's in zijn borst te steken.[2]

Bronnen en referenties[]

Advertisement