Arrow wiki
Advertisement

State v. Queen is de zevende aflevering van het tweede seizoen van Arrow en is de dertigste aflevering over all. De aflevering werd voor het eerst uitgezonden op 20 november 2013.

Plot[]

Heden[]

Het proces tegen Moira Queen betreffende haar deelname aan The Undertaking vindt eindelijk plaats. Adam Donner wil haar op het hakblok leggen, terwijl Jean Loring haar verdedigd. Oliver wordt echter naar het werk geroepen doordat John Diggle daar is flauwgevallen. Na een test blijkt het om vertigo te gaan. Als tijdens de zaak ook Donner flauwvalt wordt de zaak stilgelegd.

Donner wordt gevangen genomen door Count Vertigo die hem met zijn drug bedreigt. Hierdoor wordt Laurel Lance op de zaak tegen Moira Queen gezet en zoekt haar in Iron Heights op om te zeggen dat ze niet moet getuigen. Felicity Smoak weet de locatie van de Count te achterhalen en Oliver weet aldaar Donner te bevrijden.

Moira vertelt aan haar kinderen dat ze echtbreuk heeft gepleegd en een relatie heeft gehad met Malcolm Merlyn wat ook in de rechtszaak naar voren komt. Felicty gaat opzoek naar het wagentje dat door de Count wordt gebruikt voor het verspreiden van Vertigo, maar wordt betrapt door hem.

Oliver gaat daarop naar zijn werk toe om Felicity te bevrijden. De Count bedreigt Felicity, maar in een vlaag van woede schiet Oliver hem dood. Hij is nog net op tijd terug om het vonnis van de jury aan te horen en ze wordt aldaar vrijgesproken. Na haar vrijlating wordt Moira ergens naar toegebracht en ontmoet ze Malcolm Merlyn die uit de dood is opgestaan en wil weten of Thea zijn dochter is.

Vijf jaar geleden[]

Oliver en de mannen van de Amazo hebben het wrak bereikt, maar Slade Wilson en Shado hadden zich verstopt voor hen. Vervolgens leidt Oliver hem naar de graven van de Japanse soldaten waar hij zoekt naar de Hozen. Shado en Slade interveniëren waardoor Oliver en Sara met hen kunnen ontsnappen.

Cast[]

Sterrencast[]

Gastcast[]

Externe link[]

Advertisement