Arrow wiki
Advertisement

Suicide Squad is de zestiende aflevering van het tweede seizoen van Arrow en de 39ste over all. De aflevering werd voor het eerst uitgezonden op 19 maart 2014.

Verhaal[]

Heden[]

Oliver wordt onrustig wakker en zoekt vervolgens contact met de Bratva. Hij schakelt hen in om Slade Wilson te zoeken, maar Oliver moet ook een zaakje voor hen oplossen maar gaat daar niet mee akkoord.

John Diggle houdt een oogje in het zeil op Felicity Smoak, maar wordt weggeroepen door Lyla Michaels die hem nodig heeft. Ze worden bij haar thuis gestoord door Amanda Waller die hen beiden nodig heeft om een chemisch wapen uit de handen van Gholem Qadir te houden. Diggle wordt gevraagd te infiltreren in diens organisatie en er wordt een team, de Task Force X, met hen meegestuurd.

Het team reist af naar Markovburg, Markovia waar Diggle in contact weet te komen met Qadir. Shrapnel houdt zich niet aan het plan van A.R.G.U.S. en wordt door hen uitgeschakeld. Hij krijgt een uitnodiging voor een feest van Qadir waar hij samen met Lyla en Deadshot naar toe gaat. Deadshot weet een verborgen ruimte te ontdekken

De Bratva weet het rekeningnummer van Wilson te achterhalen, maar de Bratva wil niks meer met Oliver te maken hebben. Sara Lance probeert op hem in te praten over Slade. Toch besluit Oliver het in zijn eentje tegen Wilson op te nemen en treft daar het dode lichaam aan van Alexi Leonov en beseft dat Wilson hem een stap voor is geweest.

Amanda Waller wil het team uit het huis halen zonder het pakketje, maar Michaels en Diggle beslissen anders. Diggle besluit de aanwezigen te vertellen over het gevaar wat zich onder hun voeten bevind. Bronze Tiger wist Qadir uit te schakelen en met Deadshot weet Diggle te ontkomen aan de drone-aanval. De drone gaat echter achter hun aan waarop Lawton beseft dat hij het doel is waarop Lyla de zender in zijn nek verwijderd.

Het team wordt daarop weer in hechtenis genomen en vervolgens erkent John Diggle zijn gevoelens voor Lyla. Diezelfde nacht zoekt Oliver Amanda Waller op en vertelt hem over dat Slade Wilson nog in leven is.

Flashbacks[]

John Diggle en Lyla laten hun groep soldaten tijdens de oorlog in Afghanistan rusten en vinden in hun midden Gholem Qadir, een opium- en wapenhandelaar. Ze komen in een hinderlaag terecht, maar ze weten hun tegenstanders uit te schakelen. Onder hen bevind zich ook een kind over wiens dood John zich schuldig voelt.

Cast[]

Sterrencast[]

Speciale gastster[]

Gastcast[]

Externe link[]

Advertisement