Arrow wiki
Advertisement

The Calm is de eerste aflevering van het derde seizoen van Arrow. De aflevering werd voor het eerst uitgezonden op 8 oktober 2014.

Verhaal[]

Heden[]

Samen met zijn team weet Oliver Queen een illegale wapenlevering te voorkomen en houdt hij Vincent Steelgrave aan. Hiermee brengen ze de onderwereld van Star City een nieuwe gevoelige klap toe. Als hij een kraamcadeautje geeft aan John Diggle geeft raadt deze hem aan dat Oliver zijn kans moet wagen bij Felicity Smoak.

Quentin Lance heeft inmiddels in het corps promotie gemaakt tot kapitein en hij maakt bekend dat de politie zal staken in haar zoektocht naar de Arrow. Oliver is hiervan getuige en vraagt vervolgens Felicity op date die daarmee akkoord gaat.

De bende van Steelgrave blijft wel actief en een van hen, Calvin Nico, overviel een winkel waarop Team Arrow achter hem aangaat. Tijdens haar werk helpt Felicty het team waardoor hij de dief kan pakken. Daarna heeft Felicity haar date met Oliver in een fancy restaurant. Hun etentje wordt echter bruut verstoord door een granaatinslag, maar ze weten het beide te overleven.

Oliver komt erachter dat de bende van Steelgrave hierachter zit en dat ze tegenwoordig geleid worden door Werner Zytle. Oliver gaat achter hem aan en hij stelt zich voor als Count Vertigo en injecteert hem met de gemodificeerde drug. Vervolgens stuurt hij Roy Harper de straten op om achter de plannen van Zytle te komen.

Oliver probeert samen met Felicity om Queen Consolidated over te nemen, maar er is nog een andere bieder: de jonge Ray Palmer. Hij probeert het raad van bestuur te overtuigen voor hem te kiezen. Het enthousiasme en de presentatie van Palmer zijn doorslaggevend voor de raad om voor hem te kiezen. Tevens rebrand hij de stad naar Star City.

Vervolgens leert Oliver dat Zytle tijdens een sportwedstrijd in het Rockets Arena gaat toeslaan om zijn laatste concurrenten in de onderwereld te verslaan. Vanwege het toekomstige vaderschap van Diggle wil Oliver hem niet meer in het veld hebben. Samen met Roy gaat hij naar het stadion en zoekt hijzelf de confrontatie met Zytle op en daar duikt ook Sara Lance op. Roy is instaat om de bom te bevriezen en samen met Sara weet Oliver Zytle uit te schakelen.

In de tussentijd is de vrouw van John Diggle bevallen van een dochtertje. In het ziekenhuis komt Oliver erachter dat hij niet tegelijkertijd zichzelf en de Arrow kan zijn en maakt hij een voortijdig einde aan het daten met Felicity. In Star City wordt Sara voor de ogen van Laurel Lance door een onbekende neergeschoten.

Vijf jaar geleden[]

In Hong Kong leidt Oliver een vluchtig bestaan waarin hij tracht om contact te maken met het thuisfront, maar dat wordt hem moeilijk gemaakt. Hij wordt weer gevangen genomen door zijn gevangenbewaarder van A.R.G.U.S.. Hij wordt wakker in het huis van Maseo Yamashiro.

Cast[]

Sterrencast[]

Gastcast[]

Externe links[]

Advertisement