Arrow wiki
Advertisement

The Man Under the Hood is de negentiende aflevering van het tweede seizoen van Arrow en is de 42ste aflevering over all. De aflevering werd voor het eerst uitgezonden op 16 april 2014.

Plot[]

Heden[]

Team Arrow plant een inbraak bij het Robert Queen Applied Sciences Center waar ze met gebruik van de Skeleton Key weten binnen te komen. Ze plaatsen hun C4 op verschillende plekken in het gebouw en na hun vertrek gaat het centrum de lucht in om Slade Wilson dwars te zitten.

Doordat Slade Laurel Lance vertelde dat Oliver Queen de Arrow is gaat ze zelf op onderzoek uit. Ook gaat ze bij haar vader op bezoek in de gevangenis en ze ondervraagt ook hem over de identiteit van de Arrow. Na het zien van de littekens van haar zusje komt Laurel ook achter hun geheime identiteit.

Als Quentin in de gevangenis door een van zijn medegevangene in elkaar wordt geslagen gaat Laurel het gesprek aan met Kate Spencer en dreigt opnieuw naar buiten te treden. Waarmee Horsdal instemt.

Door de overname van Queen Consolidated proberen Oliver en Moira Queen hun geld te beschermen. Van zijn moeder leert hij dat zijn vader ook vleselijke omgang had met Isabel Rochev. Oliver moet ook Thea te zien overtuigen om met hem mee te werken in het beschermen van hun kapitaal. Thea weigert echter mee te werken.

Als Oliver arriveert in de Arrowcave wordt hij daar opgewacht door Deathstroke die het vuur op hem opent. Samen met Sara Lance en de anderen gaat hij het gevecht aan, maar Slade weet hem te vloeren en verdwijnt daarop weer. Hij steelt daarbij wel de Skeleton Key.

Slade valt daarop het onderdeel van S.T.A.R. Labs in Starling City binnen, maar de medewerkers weten aan hem te ontkomen. Slade steelt daar een groot bloedtransfusie apparaat. Als het apparaat aangaat komt Oliver in actie. Onder de gevangen treft hij ook Roy Harper aan. Na een kort gevecht met Slade bevrijdt hij zijn zijn vriend. Als Isabel Oliver wil neerschieten wordt ze op haar beurt zelf neergeschoten door John Diggle.

Vervolgens komt Oliver met het plan om het geneesmiddel te maken en met behulp van hun vrienden bij S.T.A.R. Labs slagen ze daarin. Als Thea dreigt te vertrekken vertelt Oliver haar dat hun vader wist over het vaderschap van Thea, maar het verandert haar gedachten niet.

Vijf jaar geleden[]

Anatoly Knyazev wil wraak nemen op dr. Anthony Ivo, maar Oliver weet dat te voorkomen. Ivo vertelt hen dat er een geneesmiddel bestaat voor het mirakuru. Ivo vraagt wel een snelle dood als gunst van Sara en vertelt hen vervolgens dat er een kuur ligt in zijn kluis op het schip. Vervolgens dood Oliver hem met twee kogels door het hoofd.

Cast[]

Sterrencast[]

Gastcast[]

Externe link[]

Advertisement