Arrow wiki
Advertisement

The Promise is de vijftiende aflevering van het tweede seizoen van Arrow en de achtendertigste aflevering over all. De aflevering werd op 4 maart 2014 voor het eerst uitgezonden.

Verhaal[]

Heden[]

Oliver Queen is zichtbaar geschrokken van de komst van Slade Wilson in zijn huis die zojuist zijn moeder een financiële bijdrage voor haar campagne heeft gegeven. Tijdens de gesprekken die Slade heeft met Moira provoceert hij Oliver doelbewust. Als zijn moeder weg is probeert hij Slade aan te vallen, maar hij wordt dwars gezeten doordat Thea Queen thuiskwam.

De Queens laten aan Slade hun kunstcollectie zien, maar Oliver blijft op zijn hoede. Hij belt stiekem Felicity Smoak op en Sara herkent de stem van Slade waarop Team Arrow in actie komt. Op zijn beurt weet hij Slade met Sara te verrassen. Buiten bij de auto vertelt Slade dat hij zich aan zijn belofte zou houden van vijf jaar eerder.

Vijf jaar geleden[]

Oliver blijft op Lian Yu trainen met boogschieten zoals hem dat door Shado is geleerd. Vervolgens maakt hij met Slade Wilson plannen om het schip van Anthony Ivo aan te vallen. Ondertussen is Ivo op zijn schip druk aan het werk met zijn gevangenen. Oliver weet een paar mannen van Ivo uit te lokken, maar Oliver wordt gevangen genomen door diens mannen.

Op het schip maakt hij kennis met een paar andere gevangenen, waaronder predikant Thomas Flynn en Hendrick Von Arnim. Oliver wordt vervolgens naar het lab van Ivo gebracht en deze spuit bij hem een waarheidsserum in. Onder invloed vertelt Oliver Ivo het een ander over het plan van hem en Slade.

Oliver bespeelde Ivo echter en weet aan zijn bewakers te ontkomen terwijl Slade en Sara Lance op het schip landen. Ze bevrijdden de gevangenen en Oliver weet Ivo te vinden, maar hij had niet de ballen om Anthony Ivo te doden. Slade ving een gedeelte van het gesprek op en hoorde van Ivo het verhaal over de dood van Shado. Hierop besluit Slade met Oliver het gevecht aan te gaan, maar Oliver wordt van Slade gered door de mannen van Ivo die het vuur op hen openen.

Slade weet de kapitein te doden en neemt het commando over het schip over. Sara en de gevangenen weten van het schip te ontkomen, maar Oliver is gevangen genomen door Slade. Slade doet hem een belofte: hij wil Oliver laat lijden tot hij compleet wanhopig is.

Cast[]

Sterrencast[]

Gastcast[]

Externe link[]

Advertisement