Arrow wiki
Advertisement

The Scientist is de achtste aflevering van het tweede seizoen van Arrow en is de eenendertigste aflevering over all. De aflevering werd voor het eerst uitgezonden op 4 december 2013.

Plot[]

Heden[]

Moira Queen keert terug bij Queen Consolidated, maar Oliver Queen wordt door Isabel Rochev aangesproken op deze keuze. Tegelijkertijd meldt John Diggle hem een inbraak bij een onderdeel van het bedrijf en gaat hij daar kijken. Op de crimescene maakt Oliver kennis met de forensisch analyticus Barry Allen uit Central City.

Barry gaat met Felicity aan de slag in het bedrijf en is enorm geïnteresseerd naar de Hood, maar ze weten ook wat sporen van de dader te vinden. Als een truck van de Bloedbank wordt overvallen gaat Oliver er achteraan, maar zijn tegenstander is erg sterk en weet aan hem te ontkomen. Hij vertelt hen het verhaal over het mirakuru op Lian Yu.

Roy Harper wordt door Sin gebeld om haar te helpen met het zoeken naar een vriend van haar: Max en Thea Queen besluit hen mee te helpen. Ze weten iets te vinden dat hem in connectie stelt met Sebastian Blood. Max wordt echter dood gevonden. Als Roy de Hood wil inschakelen besluit deze hem neer te schieten.

Om de thuiskomst van Moira Queen te vieren wordt er een feestje gehouden in de Queen Mansion, maar er zijn maar een handjevol mensen op het feestje afgekomen. Later die avond probeert Moira Thea te vertellen dat ze een kind van Malcolm is, maar ze bedenkt zich. Moira schakelde echter Ra's al Ghul in om van hem af te komen.

Oliver gaat opnieuw de confrontatie aan met Cyrus Gold, maar opnieuw moet hij het onderspit delven en raakt hij ergens mee geïnjecteerd en Felicity besluit daarop de hulp van Barry Allen in te schakelen.

Vijf jaar geleden[]

Het viertal weten de Japanse onderzeeër te vinden. Ze weten het mirakuru in de onderzeeër te vinden en besluiten het serum aan Slade Wilson te geven.

Cast[]

Sterrencast[]

Gastcast[]

Trivia[]

  • In deze aflevering wordt het personage Barry Allen geïntroduceerd; het hoofdpersonage van de serie The Flash.

Externe link[]

Advertisement