Arrow wiki
Advertisement
Vertigo

De drug Vertigo.

Vertigo is een partydrug die voornamelijk wordt verhandeld in de Glades in Star City.

Geschiedenis[]

Vertigo werd ontwikkeld door Count Vertigo voor recreatief gebruik. In het ontwikkelingsproces probeerde hij het uit op onder andere hoeren en zwervers. Naar verluidt zouden er 65 mensen aan gestorven zijn. The Hood weet uiteindelijk The Count uit te schakelen.[1]

Door Dr. Webb werd de drug opnieuw op de markt gebracht. Deze voegde enkele nieuwe ingrediënten toe, maar ook hij werd uitgeschakeld door The Hood.[2] Toen Count Vertigo uit de gevangenis ontsnapte modificeerde hij de drug opnieuw en werd die via een griepprik bij nietsvermoedende mensen geïnjecteerd. The Hood wist hem te achterhalen en schoot hem vervolgens dood.[3]

Werner Zytle modificeerde de drug verder en voegde er hallucinogene paddenstoelen aan toe.[4]

Werking[]

Als de drug direct geïnjecteerd wordt in de bloedsomloop is de drug op zijn sterkst en veroorzaakt het heftige hallucinaties en hallucinerende pijnen. Deze pijn kan voor dagen aanhouden tot dat het hart het opgeeft.[1]

Bronnen en referenties[]

Advertisement